דברו איתנו:
074-7029965

בארה"ב המונח Crowdfunding הינו מונח השגור בפי רבים שרוצים להיכנס לעולם הסטארט אפ והיזמות כמשקיעים (כל אחד כפי יכולתו) בתקווה לרווחים עתידיים.  בארצות הברית הדבר נהוג משלהי 2012, כשהנשיא אובמה והקונגרס אישרו לחברות סטארט אפ לגייס כספים מההמון הן כדי לחזק את הכלכלה האמריקאית והן כדי לחזק את חברות הסטארט אפ השונות.

החברות המובילות בארה"ב להשקעות המונים

  1. Crowdfunder- אחד האתרים הותיקים ביותר בארה"ב. פועל משנת 2012 ומטרתו לעזור ליזמים לגייס הון מבעלי ממון, כלומר, האתר מהווה פלטפורמה עבור המשקיעים והחברות. האתר הצהיר כי השקיעו דרכו 160,000,000 דולר שהועברו דרך 12,000 יזמים ל- 36,000 חברות- כך שכל פרויקט ממוצע גייס מעל 1.8 מיליון דולר. האתר מיועד לחברות סטארט אפ בתחילת הדרך או לעסקים מבוססים ממגוון רחב של תחומים: סטארט-אפים טכנולוגיים, ארגונים חברתיים, עסקים קטנים, סרטים ותרבות.
  • כדי לפנות ליזמים על המשקיעים לרכוש מינוי חודשי/ שנתי בעלות משתנה. 
  1. EquityNet– החברה הוקמה בשנת 2005 בארקנסו כחברת השקעות פרטית ולאחר חקיקת הקונגרס הפכה לאתר השקעות המונים אך כיום פועלת מניו יורק. כמו Crowdfunde גם אתר זה מהווה פלטפורמה בלבד ואינו לוקח חלק בתוך ההשקעה. האתר אינו מסנן את החברות המבקשות השקעה כך שתוכלו למצוא ליד חברות הסטארט אפ גם בתי קפה מקומיים וארגונים.
  • פתיחת פרויקט באתר זה חינם, אך כדי לפנות ליזמים בין אם בבקשה או בין אם להתייעצות עם תוכנית עסקית יש לרכוש מנוי.

קטע וידאו קצר (1:23) שמציג את הפלטפורמה למימון המונים EquityNet.

פלטפורמות נוספות למימון המונים:

  1. Fundable– פלטפורמה המשלבת מימון המונים והשקעות המונים כלומר, כל חברה או פרויקט יכולים להחליט אם להציע תשורה או מניות עבור כספי המשקיעים. גם כאן על מנת לצאת למסע גיוס יש לרכוש מינוי חודשי/ שנתי לאתר הן עבור שימוש בפלטפורמה והן עבור קידום המסע באמצעי התקשורת שלה ולכן, בניגוד לאתרים למעלה, בפלטפורמה זו צריך לקבל אישור לפני העלאת הקמפיין באתר.
  1. AngelList– נוסדה בשנת 2010 בסן פרנסיסקו והייחוד שלה שרק המשקיעים משלמים דמי מינוי חודשיים ולא החברות המגייסות, כך שכל אחת שרוצה לגייס כסף- רק צריכה לפתוח פרופיל ולפנות למשקיעים. למרות שנחשבת לפלטפורמה מסובכת, היא בעלת מוניטין גבוה מאוד הן בקרב משקיעים והן בקרב החברות.
  2. WeFunder– מדובר בפלטפורמה הגדולה ביותר המהווה 50% מכלל השקעות ההמונים בארצות הברית. על מנת להיכנס לפלטפורמה, על החברה להיות אמריקאית או LLCs בלבד. כדי להתחיל במסע הגיוס, על החברה המבקשת לשלם עמלה חד פעמית ועוד 7% מסך הגיוס (לאחר סיום סבב גיוס מוצלח).

לסיכום,

גיוס המונים הן דרך מוצלחת ורווחית לכל הצדדים- הן למשקיעים שיכולים להשקיע את כספם בחוכמה ולהפוך לבעלי מניות ואף לעשות אקזיט מוצלח והן לחברות המגייסות שיכולות לגייס כספים ממספר רב יותר של משקיעים ולא רק מאנג'לים וקרנות. כמובן אין לשכוח כי גם המדינה מרוויחה מתהליך זה כי הכסף וההשקעות נשארות בתוך המדינה ומופנות לתוך חברות מקומיות.

עוד באתר wesocial:

שתפו את הפוסט

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מיזמים נבחרים

רשתות חברתיות

קטגוריות
נושאי האתר
קטגוריות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד

הרשמה לניוזלייטר

רוצה להיות מעודכן? 

אנחנו מבטיחים לא לשלוח ספאם.

דילוג לתוכן