ככל שחולפות השנים אנו עדים כיצד הכלכלה השיתופית מחלחלת אל תוך חיינו. הטכנולוגיה שמתקדמת ובעיקר שינויי תפיסות עולם יוצרים אפליקציות שונות ומשונות בתחום זה.
אחרי שיתוף אופניים, חללי עבודה, שיתוף ידע של מומחים ויועצים, אנו רוצים כבר לדעת, מהו הצעד הבא בתחום זה? אז הנה זה הגיע.
הכלכלה השיתופית הגיעה לתחום האיפור
קשה להאמין אבל הכלכלה השיתופית הגיעה גם לתחום זה. בערים מרכזיות בסין כמו שנחאי, ביג'ין, גנזאו וכו' , קמו לאחרונה תחת המותג “17 Beauty Box” עמדות איפור משותפות. מדובר על תאים קטנים ורודים המוצבים במקומות שונים בעיר כמו קניונים או פינות רחוב ובתוכם נמצאים מוצרי איפור שונים.
איך זה עובד?
הלקוחה מגיעה לתא ורוד ונכנסת אליו דרך סריקה של הברקוד בנייד. אז נפתחת דלת זכוכית שדרכה הלקוחה נכנסת אל תוך התא. בתוך התא האטום נגלים לפניה מראה וקולקציה עשירה של מוצרי איפור.
ניתן למצוא מגוון מוצרים כמו ברונזר של חברת נרס ועד פאונדישן של דיור.
השימוש בשירות כרוך בתשלום של 28 יואן (4$) על שימוש של 15 דקות ו 58 יואן (8.3$) על שימוש של 45 דקות.
למרות שבתאים ישנן מברשות חד פעמיות לשמירה על ההגיינה, עדיין יש חשש קל ממקרים שלקוחות בכל זאת לא ישמרו על ניקיון המוצרים.
ד"ר סטיבן לו, דרמטולוג בכיר בבי"ח הונג-קונג, רואה את את הרעיון של חדרי האיפור המשותפים כדבר חדשני. הוא טוען שאין ספק שהמקומות האלו היגייניים יותר משירותים ציבוריים, אך יחד עם הוא מודע לסיכון הגלום בשימוש במוצרי מייק-אפ משותפים.
מהחברה נמסר שהמוצרים דבוקים לדלפק כדי למנוע מהלקוחות לשים את המוצרים ישירות על העור. למשל שפתון, לא ניתן לשים את השפתון ישירות על השפתיים ויש צורך להשתמש במברשת. בנוסף נמסר שישנו שימוש מוצרים הינם חד פעמיים והחברה מעודדת החלפת מברשת חדשה לאחר כל שימוש. כמו כן בתא מצורפים הנחיות לשימוש נכון לגבי כל המוצרים.
ססיליה הוק לין צון, מנהלת איגוד הסוחרים של מוצרי היופי והשיער, מתנגדת לרעיון וטוענת שנוכחות של אשת מקצוע בתחום האיפור והקוסמטיקה היא הכרחית, הוצאה זו אינה יכולה להיחסך מחברה שמוכרת מוצרי קוסמטיקה.
מאפרים ואמנים מקצועיים חייבים לעמוד בסטנדרטים בין לאומיים של היגיינה, חייבים לנקות את המברשות על פי נוהל סטנדרטי הכולל שטיפה, ייבוש ואחסון תחת אור אולטרה סגול.
האם זה יכול להצליח במקומות אחרים?
במדינות אירופיות כמו בריטניה וצרפת הלקוחות בחנויות הקוסמטיקה אינן משתמשות או מנסות את המוצרים ללא יועצת היופי של החנות.
בהונג קונג ובסין הלקוחות יכולות להשתמש במוצרי הקוסמטיקה גם ללא יועץ.
במדינות ארה"ב ומערב אירופה יש חוקי רגולציה קפדניים יותר, ועלויות התפעול גבוהות יותר.
בסין נהוג לשלם דרך QR קוד, וזוהי הדרך שרוב הסינים משלמים היום. בארה"ב באירופה לא נהוג שלם דרך הקוד דבר שיסרבל לרוב הנשים את השימוש במתקן. ולכן חווית המשתמש תהיה פחות נוחה.
בכל מקרה קשה לענות אם הרעיון הזה ישים במדינות המערב. אין ספק שהרעיון נחמד ומעורר השראה.
צריך לזכור שסין היא אחת החלוצות בתחום הכלכלה השיתופית ומשם החלו לפרוח הרבה רעיונות.
השראה למאמר התקבל South Chania Morning post
לקריאת הכתבה המלאה לחץ כאן