רכב שיתופי בישראל
אחזקת רכב בישראל היא בין הנושאים הרגישים בישראל. למעשה, מדובר באחת ההוצאות הכבדות מתוך התקציב המשפחתי. וזה עוד לפני שדיברנו על הוצאות התחזוקה השוטפות, השעות הנשרפות באיטיות כשאתם מחפשים חנייה בעייפות סביב הבית ומחירי האגרה הלא שפויים של ישראל.
רכב שיתופי – הבשורה של העידן החדש
תארו לכם מצב בו אתם נהנים מכל היתרונות של הרכב שלכם ונפטרים לחלוטין מהחסרונות. מגיעים לכל מקום בזמן החופשי שלכם ונהנים מרכב נקי ומטופל היטב. אין צורך להיות תלויים באיש כדי להגיע ממקום למקום. אין ביטוח לשלם, אתם לא חייבים לחפש חנייה במשך שעה לפני שאתם מגיעים הביתה. הרכב אף פעם לא מתחמם, לא נתקע ואין שום בלת"מים בתפעול.
רכב שיתופי – Win-Win situtation
העידן הפוסט מודרני הביא אתו תפיסות עולם חדשות השוברות את הגבולות המוכרים והידועים. לקנות רכב בעשרות ואפילו מאות אלפי שקלים רק בשביל להוסיף עוד כאב ראש והוצאות לכיס? בשביל מה? בעידן השיתופי, היזמות הצעירה מרימה את ראשה ונהגים מרחבי הארץ לוקחים את העניינים לידיים.
מה זה בעצם רכב שיתופי ואיך זה עובד?
רכב שיתופי הינו בין הרעיונות הגאוניים המאפיינים את היזמות החדשה. רכב זמין בכל שעה, בכל מקום ולכל צורך – מבלי לשלם על העלויות השוטפות של אחזקת רכב. למשל: ביטוח (חובה, צד ג', מקיף), טסט, אגרה, תחזוקה כוללת ותיקונים מזדמנים המופיעים ללא התראה. עלות שכירת הרכב כבר כוללת את מחיר הדלק, את הביטוח, דמי המנוי ומחיר השימוש ברכב.
אתם נהנים מכל היתרונות ויכולים להשתמש ברכב לכל מטרה שהיא, לא משנה אם מדובר בטיול של יום, יציאה מהעיר או קפיצה לפגישה – הרכב שלך מחכה לך במרחק דקות הליכה ספורות מהנקודה בה אתה עומד בדיוק עכשיו.
סרטון אנימציה של חברת go to malta שמציע שירות של sharing car באי מלטה. הסרטון מסביר למה רכב שיתופי משתלם.
איך נכנסים למכונית?
פתיחת המכונית מתבצעת באמצעות כרטיס חכם או קוד אישי. המכוניות מפוזרות בנקודות שונות ברחבי העיר ובאמצעות אפליקציה במכשיר הסלולרי תמצאו את הרכב הקרוב אליכם בתוך שניות ספורות.
מודלים שונים של רכב שיתופי:
- שיתוף מכוניות – הגרסה הקלאסית/ A2A
הנהג אוסף את הרכב בנקודה מסוימת ועליו להחזירו לאותה הנקודה בדיוק.
- שיתוף מכוניות – מודל A2B
במודל זה הנהג לוקח את הרכב מנקודה A ועליו להחזירו לכל אחת מהתחנות הייעודיות המפוזרות בעיר או מחוץ לעיר.
- שיתוף מכוניות – מודל A2Z
מודל בו הנהג לוקח את הרכב מכל חניה חוקית ויכול להחזירו לכל חניה חוקית שיבחר תחת מגבלת מרחק מוגדרת מראש.
את הרכב השיתופי אפשר להזמין בכל אחת מהאפשרויות הבאות:
- אתר אינטרנט.
- אפליקציה.
- שירות לקוחות בטלפון.
למי זה מתאים ?
שיתוף רכבים הוא המצאה רווחית אבל למרות האטרקטיביות הרבה שלו, לא כולם יכולים ליהנות ממנו. הרכב השיתופי מתאים בעיקר ל-:
תושבי ערים
תושבי ערים צפופות מכירים היטב את כאב הראש הכרוך בהתנהלות עירונית ברכב: שעות של עמידה בפקקים, חיפושי חנייה מתחת לבית במשך שעות ארוכות בלי יכולת לעצור אפילו לשנייה אחת, הוצאות עתק על אחזקת הרכב ובעיקר – חוסר יעילות טוטאלי. לעירוניים, שיתוף רכב הוא הפתרון הטוב ביותר לחיים פשוטים, זמינים, מהירים ונוחים מכל נקודה בעיר.
אנשים שכמעט ולא משתמשים ברכב שלהם?
מודל זה יעיל וחסכוני בעיקר עבור אלו שאינם נוהגים באופן יום-יומי, אם אתם מוציאים את הרכב רק כדי להתאוורר או שהרכב שלכם משמש אתכם רק ליציאות ארוכות מהעיר והגעתם למסקנה שהוצאות הענק הללו פשוט לא משתלמות, ברוכים הבאים לעידן החדש. המודל הזה הוא ההמצאה האידיאלית עבורכם.
צעירים וסטודנטים
לא מבינים איך אפשר לחיות בעיר הזו ולשמור על פלוס בבנק? בדיקה קצרה בחשבון מגלה כי הרכב הוא ההוצאה הכבדה ביותר בתקציב. רכב שיתופי יעניק לכם חופש ניידות מלא בלי כל ההוצאות הכרוכות באחזקת רכב.
הרצאה לקוחה TED בהרצאה מדובר על הזדמנויות שהכלכלה השיתופית יוצרת. בהרצאה מסבירה אתהרעיון של שיתוף רכבים .
סיכום
איך שלא מסתכלים על זה, שימוש ברכב שיתופי יעיל, זול, נוח ואטרקטיבי פי כמה מאחזקת רכב באופן קבוע. במידה והיו פחות רכבים הדבר יכול לסייע בהפחתת עומסי תנועה וזיהום אוויר. וכמובן להקטין את המחסור במקומות חניה בערים.