דברו איתנו:
074-7029965

איך חברות סאטרט-אפ הצליחו לגייס הון בעבר?

לפני קיומם של פלטפורמות לגיוס המונים, חברות סטארט-אפ גייסו כסף באמצעות Friends, Family and Fools) FFF) זאת אומרת היזם מממן מכיסו, ומכיסם של משפחה וחברים את השלב הראשוני במיזם שנקרא Pre-seed. בשלב זה של השקעה המשקיעים מכונים בהומור גם כ"טיפשים" כי סיכויי ההצלחה בשלבים אלו הם אפסיים והסיכוי שכספם ירד לטמיון הוא גדול.

בשלב הראשוני, מדובר על סכומים נמוכים המספיקים רק לשלבי התארגנות בסיסיים כמו הקמת חברה, עריכת מצגת וכיו"ב.

בשלב השני כאשר יש התארגנות בסיסית היזמים  פונים לאנג'לים. אנג'לים הינם משקיעים אמידים במיוחד המוכנים להשקיע כבר בשלבים המוקדמים בחברה תמורת מניות והשתתפות ברווחים עתידיים.

בשלב מתקדם יותר חברות סטארט-אפ פונות לקרנות הון סיכון על מנת לגייס כסף משמעותי. קרנות הון סיכון משקיעות בחברת רק לאחר שהם חשים שיש היתכנות עסקית מוכחת .

האפשרות המתקדמת ביותר היא לגייס הון לטובת סטארט-אפ היא באמצעות הגשת תשקיף לבורסה וניסיון לגייס כסף מהציבור.

לחץ על התמונה על מנת לקרוא על המדריך למשקיע המתחיל בסארט-אפים ובמיזמים ישראלים.

מהי האפשרות החדשה שיש כיום לחברות סטארט-אפ לגייס הון?

בשנים האחרונות נוספה דרך נוספת ליזמים לגייס הון לטובת המיזם שלהם.

דרך זו היא באמצעות פלטפורמות להשקעות המונים.

מטרתן של פלטפורמות להשקעות המונים היא לגייס הון תמורת מניות בחברה.

צורת מימון זו שונה מפלטפורמות גיוס המונים אחרות כמו קיקסטארטר ואינדיגוגו שהמימון מתקבל כנגד מוצר שהצרכן/ המשקיע עתיד לקבל.

אז למה כדאי לגייס הון דרך השקעות המונים?

חשיפה רחבה לקהל המשקיעים

אחד היתרונות המשמעותיים ביותר שיש ליזם המבקש לגייס הון באמצעות פלטפורמות לגיוס/ השקעות המונים הוא בכך שניתן להיחשף לקהל שלא היה נגיש בעבר.

כיום כל אחד מעל גיל 18 יכול להשקיע סכומים קטנים בחברות דרך הפלטפורמות הללו.

משקיעים אלו הינם משקיעים פסיביים שאינם מתערבים בניהול השוטף של החברה.

רגולציה מקלה

בניגוד לגיוס הון באמצעות הבורסה שיש בה רגולציה מכבידה מצד רשות ניירות ערך.

בגיוס הון באמצעות פלטפורמה להשקעות המונים אין צורך בתשקיף או בטיוטת תשקיף.

הוכחת היתכנות (poc)

גיוס ההון באמצעות פלטפורמה לגיוס המונים מאפשרת יכולת חדירה לשוק באמצעות הקמפיין שהחברה מעלה. לבד העובדה שמשקיעים רבים יכולים לשמש "כסוכנים" של החברה. אמון המשקיעים יוצר POCׁ)  Proof Of Concept)  דבר שיקל על היזמים לגייס הון נוסף מקרנות הון סיכון.

יש גם חסרונות

למרות היתרונות הרבים שיש ליזם לגייס הון באמצעות פלטפורמות לגיוס המונים ישנם גם לא מעט חסרונות.

קודם כל במקרה שלא מגיעים ליעד השקעה לא ניתן לגייס את ההון. במקרה כזה יש להשיב למשקיעים את כספי השקעה.

חסרון נוסף הוא בכך, שלמרות שישנה הקלה מצד הרשות לגייס הון באמצעות שיטה זו.

קיימות הגבלות בהיקפי  סכומי השקעה שניתן לגייס מהציבור וגובה ההשקעה שכל משקיע יכול להשקיע וזאת בהתאם לחוק מימון המונים שנחקק בדצמבר 2017.

אולי יעניין אותך גם:

שתפו את הפוסט

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מיזמים נבחרים

רשתות חברתיות

קטגוריות
נושאי האתר
קטגוריות
גלילה לראש העמוד

הרשמה לניוזלייטר

רוצה להיות מעודכן? 

אנחנו מבטיחים לא לשלוח ספאם.

דילוג לתוכן