מתכננים להשיק קמפיין מימון המונים עבור המיזם שלכם? אנחנו כאן כדי לעזור לכם.
ישבתם וגיבשתם רעיון, עבדתם ימים כלילות כדי לפתח אותו ועכשיו אפשר לקחת אוויר לנשימה. מה נשאר בסך הכול? רק להשיק קמפיין גיוס המונים. פשוט וקל. לכתוב קצת על המיזם, לקבוע יעד לגיוס, לפזר מתנות או מניות בתמורה, ולשבת רגל על רגל עד שהסכום הדרוש לכם יתאסף.
אז הנה לכם נתון שזורק את התסריט הזה מהחלון: מתוך מיליוני הקמפיינים שהושקו ברשת, רק 22.4% מהם הצליחו ביעד הגיוס שהציבו.
בקמפיין גיוס המונים לא מספיק להישען רק על הרעיון או המטרה של שלכם – עליכם לצאת מעולם היזמות, ולהיכנס לעולם השיווק החברתי. כדי שתוכלו לעשות זאת, אספנו עבורכם כמה טיפים שיעזרו לכם לבנות קמפיין גיוס המונים מוצלח.
בחירת הפלטפורמה
לכל פלטפורמת השקעות יש מבנה אחר, קהל משקיעים משלה, מגבלות וגמישות ברמות שונות ועוד המון משתנים אותם צריך לקחת בחשבון. פלטפורמת 'Crowdfunder' למשל מתאימה יותר לקמפיינים של עסקים וחברות, בפלטפורמת 'Fundly' קהל המשקיעים הרחב מחפש מיזמים ללא מטרות רווח, ב-kickstarter 37% מהקמפיינים שגייסו למעלה ממיליון$ היו עבור מיזמים הקשורים למשחקים, וישנן אפילו פלטפורמות נישה כמו 'GiveSendGo' שמחפשת מיזמים ברוח הדת הנוצרית. בחירת הפלטפורמה הנכונה להשקת הקמפיין שלכם משחקת תפקיד משמעותי בהצלחתו.
בניית קהילה
רוי מורחון, אנליסט לגיוס המונים ומנכ"ל חברת ההשקעות 'Command Partners' סיפר: "לפני שאתם מתחילים לבנות את עמוד הקמפיין שלכם, תתחילו לבנות את הקהילה שלו". הקהילה של הקמפיין שלכם מורכבת מ-3 מעגלים: קרובים, מטורגטים, וקיימים.
המעגל הקרוב הוא המשפחה והחברים, הלב הפועם שלכם ושל המיזם. תחילה תגייסו את המעגל הקרוב שלכם, ההשקעה שלהם מעניקה לקמפיין את הבוסט הראשוני בימים הראשונים לחייו. לאחר מכן תגיעו אל מעגל המטורגטים, המשקיעים להם המיזם נוגע או עונה על צרכיהם. זהו קהל המטרה של הקמפיין אליו צריך לכוון ולירות מכל כיוון אפשרי – פלטפורמת השקעות, פייסבוק, טוויטר, אימייל, פה לאוזן. כל האמצעים כשרים. לבסוף, יש את מעגל הקיימים, אותם משקיעים שמאמינים במיזם שלכם והזרימו עבורו כספים. להם אתם מעניקים את "חוויית ההשקעה" בצורה של עדכונים שוטפים, תחושה של חלק פעיל וחשוב בקמפיין, יחס אישי וכמובן, תמורות.
שיעור בהיסטוריה
הקמפיין שלכם לא חייב להמציא מחדש את הגלגל. תחפשו קמפיינים שצלחו ביעד הגיוס שלהם ותראו מה עשו נכון, תחפשו גם קמפיינים שנכשלו ביעד הגיוס שלהם ותראו מה עשו לא נכון. חיטוט מעמיק בדפי ההיסטוריה של הפלטפורמה בה בחרתם יאפשר לכם לנתח קמפיינים, לזהות דפוסים מסוימים, ולהסיק מסקנות רלוונטיות שישרתו אתכם.
מדרגות תמיכה שקופות
בקמפיין שלכם ניתן להשקיע בסכומים קטנים, גדולים ומה שביניהם. כל תרומה נכנסת תחת קטגוריה עם משתנים שונים, בקמפיין לגיוס המונים הקטגוריה הזו מכונה "מדרגת תמיכה".
בקמפיין ההתרמות האמריקאי 'Humanity' שגייס כספים עבור חידוש בתים ישנים למשפחות בטקסס, פירקו את מדרגות התמיכה של התורמים לכדי מילים המסבירות במה בדיוק תרומה כזו או אחרת תעזור. במבנה הזה, תורם אחד יכול היה לראות שבזכות ה-100$ שלו הביאו כיור חדש למטבח, תורם אחר ידע שה-1,000$ שהוציא שיפצו את הסלון של הבית. השקיפות לגביי ביצועיו של כספי המשקיע, תבסס ביניכם אמון הדדי ותעניק לו את הביטחון לכך שהכסף שלו משמעותי למיזם.
קטע וידאו קצר (10:36) מהי האסטרטגיה הנכונה שצריך לנקוט לפני שמעלים קמפיין לפלטפורמה לגיוס המונים.
תוכן מצולם
כפי שידוע לכם התוכן הוא נדבך קריטי לקמפיין. הוא זה שלוקח את יצר הסקרנות האנושית ומתרגם אותו לכסף. בגיוס המונים, בין אם מדובר בגיוס משקיעים או תורמים, לסיפור מאחורי הרעיון שלכם יש חלק מהותי בשיווק שלו. אם תגבו אותו בסרטון וידאו ובנימה אישית, אז תגדילו את הסיכוי שלו לסחוף את הקהל.
קמפיין המשלב בתוכו סרטוני וידאו מגייס כ-105% יותר הון מקמפיין ללא סרטונים. שימו את הפנים ואת הקול שלכם בקמפיין, תציגו לקהל מה הוביל לרעיון ומי עומד מאחורי הקמפיין, תספרו על ההתקדמות שלו ושלכם. 'תאנישו' את הקמפיין ותגלו כמה שיותר כנות ופתיחות לב. תציגו גם את הקשיים שבדרך, את הכישלונות הקטנים. נכון, לחלקנו חשיפה שכזאת היא לא פשוטה, אפילו מעט מפחידה אבל תקחו בחשבון שהפן האישי שלכם בקמפיין יוכל להגדיל את כמות המשקיעים ב -79% .
מכאן יוצא שכדי להגדיל את סיכויו של המיזם שלכם לקרום עור וגידים, תצטרכו להראות בקמפיין שאתם בשר ודם.
להפוך לסיפור הצלחה בין לילה זה ללא ספק תסריט מרגש, אבל הוא נדיר מדי. אל תצפו לניסים. אתם לא רוצים לסיים את ימיו האחרונים של הקמפיין בכסיסת ציפורניים, או לרפרש בלחץ את עמוד הקמפיין בציפייה נואשת לעוד השקעה. תבנו לכם אסטרטגיה ברורה, תשמרו על קשר רציף עם הקהל, ותיישמו את הדברים שצלחו לקמפיינים אחרים. מצפה לכם תקופה מאתגרת (ומרגשת באותה נשימה), תיכנסו אליה מוכנים מראש ותמקסמו את סיכויי ההצלחה של הקמפיין.
איך לגייס מעל $1M בקיקסטארטר?
אתם מוזמנים להאזין לפודקאסט המצוין של שרון חלבני שמארחת את נמרוד בק.
נמרוד הוא יזם שהצליח כבר 3 פעמים לגייס סכומי כסף נכבדים בפלטפורמות גיוס המונים של אינגיגוגו ושל קיקסטארטר.