דברו איתנו:
074-7029965

האם מסחר חברתי יכול לעזור למשקיעים לבחור מניות באופן מוצלח יותר?

את שאלת המיליון דולר- איך בוחרים מניה מנצחת?-  שואל את עצמו כל משקיע בשוק ההון.  אז איך באמת עושים זאת?

לכרישים בשוק ההון כמו בתי השקעות, קרנות גידור וכו'  אין מה לדאוג , להם יש מחלקת מחקר, צי של אנליסטים, מערכות מסחר מתקדמות, ורובוטים שקונים ומוכרים מניות לפי אלגוריתם שנקבע מראש.

אבל לנו לאנשים הפשוטים מה יש? – הרי ברור שלא נקרא דוחות של חברות ציבוריות – אז מה נשאר לנו לעשות?

כיום רוב הציבור מקבל את ההחלטות לגבי השקעה בשוק ההון בכמה דרכים עיקריות:

1. התייעצות עם הבנק – יהודה מכפר סבא כבר שנים מתייעץ עם יעקב יועץ ההשקעות של סניף הבנק המקומי, לפעמים יש חילוקי דעות , אבל ידו של יעקב על העליונה – טוב  מה לעשות הוא המומחה.

למה זה לא מצליח –  ליעקב, שמקבל עשרות לקוחות ביום בפגישות אישיות וטלפוניות, אין זמן, רצון או יכולת לנתח את שוק ההון בצורה מושכלת. את ניתוח שוק ההון הוא עושה ע"י קריאה של סקירה שנשלחת אליו בבוקר למייל וזהו. ניתוח המניות שמקבל היועץ הוא במקרה הטוב כבר מוצה, ובמקרה הרע המידע הוא מגמתי.

2. בחירת מניות לפי מדיה-  משה מחדרה אוהב לקרוא את המדורים הכלכליים בעיתונים ובמדיה הדיגיטלית, חלק מהכתבות גורמות לו לרוץ ולרכוש מניות, אבל אין למשה הצלחה מטאורית.

 למה זה לא מצליח –  המחיר המניה כבר מגולם זאת אומרת עד שהמאמר יצא המידע היה ידוע לבעלי העניין והם כבר רכשו את המניה ולכן שווי המניה מגולם במחיר. במקרים כאלו לרוב אין  סיכוי שהמניה תעלה ומשה ירוויח מכיוון שהסיכוי למימוש המניה (מכירת המניה) על ידי בעלי העניין הוא גבוה. סיבה נוספת היא שהמידע לפעמים מגמתי ומועבר לתקשורת ע"י בעלי העניין. אנשי התקשורת לא תמיד עושים עבודת מחקר יסודית, ומטרת הכתבות הוא הרבה פעמים לעורר עניין ולא מעבר לכך.

3קבלת טיפים מחברים – אסף מרמת גן מקבל טיפים והמלצות מחברים או מקבוצות שהוא חבר בהן ברשת הפייסבוק, לרוב הוא מתאכזב מכול "המומחים הגדולים".

 למה זה לא מצליח – התשובה היא פשוטה למה שזה יצליח הרי החברים הם לא מומחים גדולים.

4. ניתוח מניות באופן עצמאי – שי מפ"ת אוהב את שוק ההון ואף עשה קורס מסחר בשוק ההון. הוא מנתח מניות לפי גרפים, בודק את סנטימנט המניה, בודק את שווי המניה נעזר בפרמטרים כלכליים כמו "מכפיל הון" "ומכפיל רווח", קורא על החברה ועל המתחרים.  שי מקבל את החלטותיו גם לפי הדרכים הקודמות שהוצגו בכתבה, שי שם לב, כשהוא עובד בשיטה קבועה ובסבלנות לאורך זמן לפעמים הוא מרוויח.

 למה זה לא מצליח– לפעמים זה מצליח, אך לא תמיד. האם יש דרך טובה ויעילה יותר?

אז איך אפשר לבחור מניות בצורה חכמה יותר?

אחרי שהבנו שיש הרבה שיטות שלא תמיד עוזרות להרוויח כסף בשוק ההון, ואחרי שהבנו שלרכוש מניות באמצעות חברים, תקשורת או היועץ בבנק לא תמיד מומלץ ואף יכול להביא להפסדים כספיים.

נספר לכם שהיום גם לכם, לציבור המשקיעים הלא מוסדי, יש פתרון להשגת תשואות עודפות בשוק ההון. היום בעקבות התפתחותם של פלטפורמות מתקדמות המבוססות על חוכמת ההמונים ניתן לבחור מניות בצורה סלקטיבית ונבונה יותר מבעבר.

יש מספר פלטפורמות שמסייעות לנו לבחור מניות בצורה חכמה ואפקטיבית. מבין הפלטפורמות הבולטות ניתן למצוא את Etoro ,GuruFocus ,Tipranks.

gurufocus

פלטפורמה נוספת בתחום השקעות נקראת Gurufocus. באמצעות פלטפורמה זו ניתן לקבל ערך רב באמצעות מאמרים, ואסטרטגיות השקעה שונות.

תמורת מנוי תוכל לעקוב בזמן אמת אחרי השקעותיהם של המשקיעים הגדולים בעולם כמו וורן באפיט ואחרים.

Tipranks

מה הפלטפורמה עושה? הפלטפורמה מצליחה בעזרת טכנולוגיית ה- BIG DATA  לעקוב אחרי האנליסטים המובילים בשוק, לעבד את ההמלצות שלהם ולקבוע מי מהאנליסטים מצליח ל"ספק את הסחורה". הפלטפורמה מדרגת את איכות ההמלצות שלהם ומאפשרת לנו לקרוא את הסקירות. בנוסף, הפלטפורמה מאפשרת לשקלל את כל ההמלצות של המומחים וע"י כך אנו יכולים לדעת עד כמה המניה שבחרנו מקבלת המלצות לקניה או מכירה. כמו כן, הפלטפורמה מאפשרת לעקוב גם אחרי התנועות של בעלי עניין לגבי קניה ומכירה של אותה המניה.   www.tipranks.com

קטע וידאו קצר שמתאר איך מתבצע המעקב אחר ה-25 אנליסטים המובלים בעולם>>> מומלץ לצפייה !

לסיכום,

בעבר, הצלחה במסחר בשוק ההון היתה שייכת למקצוענים או למביני עניין, ולאנשים הפחות מבינים, נשאר רק לסמוך על המומחה שבסביבתם או על עצמם. היום, בזכות הקמתן של פלטפורמות שמנצלות את חוכמת ההמונים ואת חוכמת המומחים בתחום זה, המסחר בשוק ההון הפך חכם ויעיל, והמידע נגיש יותר למשתמשי הפלטפורמות.   

שתפו את הפוסט

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מיזמים נבחרים

רשתות חברתיות

קטגוריות
נושאי האתר
קטגוריות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד

הרשמה לניוזלייטר

רוצה להיות מעודכן? 

אנחנו מבטיחים לא לשלוח ספאם.

דילוג לתוכן