שיווק שותפים, הדרך המועדפת ליצירת הכנסה מהאינטרנט
אם אתם בעלי אתר, בלוג, בעלי דף עסקי בפייסבוק או רק שכירים שרוצים להכניס כסף נוסף לכיס אז כדאי שתכירו את המושג שיווק שותפים (Affiliate marketing).
שיווק שותפים הוא למעשה סוג של שותפות עסקית בין עסק לעסקים אחרים או לאנשים פרטיים, כאשר מטרת השותפות היא לקדם מכירות של מוצר או שירות מסוים של העסק.
בשנים האחרונות שיטה זו של שיווק הולכת וצוברת תאוצה והיא הינה אחת הדרכים המשתלמות ביותר לפרסום, הן עבור המפרסם (הלקוח), והן עבור השותפים הפועלים (אפילייטים) על מנת לשווק את הקמפיינים של המפרסם אל קהל היעד ולקבל על כך עמלת פרסום. השותפים לקידום המכירות אחראיים למשיכת לקוחות אל אתר העסק של הלקוח באמצעות קידום העסק ושיווקו במנועי החיפוש, שיווק ברשתות החברתיות, שיווק העסק בדואר האלקטרוני ועוד.
ישנם שלושה מודלים המקובלים בשיווק שותפים לקבלת עמלת פרסום והם:
- CPL) COST PER LEAD) – עמלה עבור השארת פרטים בדף נחיתה ייעודי (לידים).
- CPA) COST PER ACTION) – עמלה עבור פעולה שהוגדרה מראש כגון הורדה של קופון ואו הרשמה.
- CPS) COST PER SALEׁׂ) – עמלה עבור מכירה בפועל.
בדרך זו העסק שזקוק לפרסום איננו זורק סתם כסף על פרסום מיותר שלא מביא לו לקוחות פוטנציאליים אלא רק על לקוחות שאכן מתעניינים במוצר.
כמה אפשר להרוויח עם שיווק שותפים?
זהו עסק לכל דבר וכמו כל עסק יש צורך בהשקעה של זמן, כסף וידע. יש אחוז לא גדול של אפילייטים בארץ ובעולם שעושים מזה גם עשרות ומאות אלפי דולרים כל חודש ויש כאלה שעושים רק כמה מאות שקלים בחודש. ההבדל הוא בכמות ההשקעה ובדרך הנכונה לעשות זאת. האינטרנט הוא בלתי מוגבל ולמרות התחרות הגבוהה עדיין יש מקום להרבה מאד משווקים חדשים להיכנס ולהצליח.
היתרון הגדול של שיווק שותפים הוא שאפשר להיכנס לעסק הזה אפילו כשכירים במשרה מלאה עם משהו שדורש השקעה של שעה ביום ומעט מאד כסף ולאט לאט להתפתח משם. שיווק שותפים הוא תיווך לכל דבר. המתווך משקיע את זמנו, ולפעמים גם את כספו כדי לאתר קונים, ורק אם הוא מצליח להגיע ליעד שנקבע מראש (על פי אחד מהמודלים), הוא מקבל תמורה כספית.
אולי תרצה לקרוא גם:
מדיניות פרטיות ותקנון אתר
בשעה טובה הקמת נכס דיגיטלי ? אל תשכח להטמיע באתר מדיניות פרטיות, תקנון אתר והנגשת אתר. החשיבות תקנון אתר מדיניות
נכסים דיגיטליים ומס הכנסה
מה זה נכס דיגיטלי? נכס דיגיטלי הוא כל נכס שנמצא ברשת האינטרנט ויש לו ערך כלכלי כלשהו. הערך הכלכלי מתבטא
רכשת נכס דיגיטלי? כך תטפח אותו ותגדיל את התנועה וההכנסה ממנו
אנחנו חיים בעידן דיגיטלי ולכן אך טבעי הוא שיהיו גם נכסים דיגיטליים לצד הנדל"ן ושוק ההון. למעשה, אחרי שבמשך עשור
תוכנית שותפים מהי?
רבים מבעלי הנכסים הדיגיטליים עובדים באמצעות תכנית שותפים שזו הדרך הנוחה ביותר לעשות שיווק שותפים. שיווק השותפים הופך להיות קל יותר מכיוון שהשותפים עוסקים מול גורם אחד (תכנית השותפים) ולא מול מספר גורמים. בדרך זו ישנן אופציות רבות לקידום ומגוון רחב של קמפיינים בתחומים שונים.
תוכניות שותפים מתחלקות לשתי גישות עיקריות:
- תוכניות המופעלות על ידי חברת תיווך – החברה המפעילה את מנגנון התיווך מרוויחה עמלת תיווך באמצעות מתן פלטפורמה לקישור בין העסקים המפרסמים לבין האפילייטים. חברות אלו כוללות מאגר נתונים של מפרסמים המשלמים על הכנסת מוצרים למאגר זה, ושותפים הבוחרים את המוצרים אותם ימכרו מתוך המאגר. היתרון הבולט בשיווק בדרך זו הוא ההיצע של המוצרים אותם ניתן לקדם ולשווק.
- תוכניות המופעלות על ידי העסקים המפרסמים עצמם – תוכנית שותפים המופעלת על ידי העסק עצמו ומאפשרת תקשורת ישירה ונטולת תיווך בין העסק לבין האפלייטים. היתרון כאן הוא קבלת עמלת פרסום גבוהה יותר עקב היעדר עמלת תיווך.
כיצד משתתפים בתוכנית שותפים?
גם מבחינה טכנית, שיווק השותפים עובדת בצורה פשוטה יחסית: כל מה שהשותפים צריכים לעשות זה לפרסם קישור אל האתר של בעל העסק שיש לו של תוכנית השותפים, כאשר הקישור יכול להיות קישור פשוט, קישור תמונה או אפילו סרטון של כמה שניות. הקישור כולל קוד מיוחד שמזהה כל שותף באופן ספציפי ואין סכנה שהמערכת תתבלבל ותיתן את העמלה לשותף אחר. מכיוון שתוכנית שותפים עובדת על ידי קישור פשוט, אפשר לעבוד אתה על מגוון של פלטפורמות אינטרנטיות. לדוגמה, פייסבוק, אתרים אישים ובלוגים (שאותם ניתן לקדם באמצעות קידום אורגני למשל) ואפילו מודעות אדוורדס (בהתאם למדיניות של גוגל). בנוסף, בהתאם לתנאים של תוכנית השותפים, ההפניה יכולה להיות אפקטיבית לתקופה מסוימת. כלומר, אם הגולש מבצע את פעולת ההמרה גם אחרי יום או יומיים, השותף עדיין יקבל כסף על ההפניה.
קטע וידאו (11:09), נט אובריאן מראה לכם כיצד הוא מייצר אלפי דולרים בחודש בהכנסות פסיביות. לדעתו כל אחד יכול להתחיל את מסע השיווק השותפים כבר היום.
תוכניות שותפים פופולאריות:
- אמאזון – אמנם שיווק שותפים הוא מודל שצבר תאוצה רק בשנים האחרונות, אולם הרעיון הוא די ותיק במושגי אינטרנט. חברת אמזון עלתה על הרעיון הזה כבר ב-1996. כבר אז היא החלה להפעיל תוכנית לשיווק שותפים והיום יש לאמזון קרוב למיליון שותפים פעילים שמשווקים את המוצרים הנמכרים באתר שלה. מדובר בתעשייה שמגלגלת כמה מיליארדי ברחבי העולם וכיום היא ללא ספק אחת מפלטפורמות השותפים הגדולה והנחשבת בעולם. מלבד המוצרים שהחברה עצמה מספקת היא מאפשרת גם למוכרים נוספים למכור מוצרים שונים דרכה, כאשר לכל מוכר יש רשת שותפים משלו. היתרון שלה הוא שלמוצרים שלה יש פופולאריות גבוהה מאוד. השם והממשק של אמאזון משדרים יוקרתיות ואמינות. העמלה של השותפים עולה ככל שהם מוכרים יותר מוצרים בחודש.
- קליקבנק (Clickbank) – גם היא בדומה לאמאזון פלטפורמת שותפים פופולרית אך בשונה היא מתמקדת בלעדית במוצרים דיגיטליים שאינם פיזיים (קורסי אונליין, ספרים אלקטרוניים, וכו').
- בוקינג (Booking) היא פלטפורמת התיירות הכי מוכרת בעולם להזמנת מקומות אירוח אונליין. תוכנית השותפים שלה נותנת לשותפים את ההזדמנות לקשר את האתר או הבלוג שלהם למוצרי התיירות אותן היא מוכרת. תוכנית השותפים שלה מונה מעל 12,500 שותפי הפצה המרוויחים מקישור המותג שלהם עם האתר.
- גוגל אדסנס – היא אחת מתוכניות השותפים הטובות ביותר והפופולריות עבור אתרי אינטרנט. הרעיון הוא די פשוט ולא דורש ממכם מאמץ. אתם מציבים שטחי פרסום באתר שלכם וגוגל מתאימה באופן אוטומטי את המודעות המתאימות ביותר על המסך.