דברו איתנו:
074-7029965

מרחבי פנאי שיתופיים למה זה כדאי?

פריצות הדרך הטכנולוגיות של השנים האחרונות מאפשרות לנו לחיות, לעבוד ואפילו לייצר קשרים חברתיים מבלי לצאת מהבית לדקה. וכך הופכות את הבית העירוני למקום של נסיגה מהחוץ ואת הבדידות העירונית למגפה החדשה של המאה ה 21.

במקביל, בעיר, אנחנו לא באמת מקבלים הזדמנות לאינטראקציה טובה במרחב הציבורי כשמחקרים הוכיחו שמרחבים ציבוריים חיוניים לרווחה הפיזית, חברתית, סביבתית וכלכלית של קהילות עירוניות. 

הכלכלה השיתופית מצאה לנו פתרון מנצח. חיזוק הקהילה, ניצול חכם של משאבי העיר, מענה לאוכלוסיה הוותיקה, והצעירה ושיפור חזות העיר. 

הכירו את CO-UP מיזם מרחבי פנאי שיתופיים

הוא מיזם שמחבר בין הצורך של אנשים לקהילה ופנאי ובין מרחבים עירוניים לא מנוצלים ומייצר מרחבי פנאי שיתופיים בעיר ע"י שימוש מחודש במשאבים קיימים.

אנחנו מאמינים כי מקומות ציבוריים חשובים ומחזקים את הקשר בין אנשים ובינם לבין המרחבים בהם הם חיים. החזון שלנו הוא לאפשר לאנשים לחוות חוויה עירונית של פנאי, להיפגש, לשחק, להכיר,  לפתח תחושת שייכות ובמקביל לעודד אנשים לצאת מהבתים שלהם וע"י כך לייצר התחדשות של מרחב העירוני.

שיתוף שטח ציבורי co-up

איך זה עובד?

בשלב הראשון, בשיתוף פעולה עם גורמים עירוניים, אנחנו לומדים את צרכי הקהילה והמשתמשים ומאתרים מרחבים עירוניים לא מנוצלים. בשלב השני אנחנו מייצרים מבנים יבילים בייצור עצמי ע"י שימוש מחודש בצינורות בטון שבעבר שימשו להובלת מים. בתוך הצינורות משולבים ספסלי ישיבה ומשולחנות משחק וגם  ספריה עירונית פתוחה למשחקים. הצינור כמוצר קיים, אינו מצריך יסודות, מקטין את עלויות וזמן ההקמה ומאפשר טביעת רגל אקולוגית מינימלית.

co-up- שיתוף שטח ציבורי

כל הדמיות בכתבה נעשו ע"י ג'ני רייצין בעלת מיזם CO-UP.

מחוץ לצינורות, אנחנו עושות שימוש בשיטת הפלייסמייקינג (Placemaking)ותופרים לכל מרחב עירוני את הסיפור הייחודי שלו ומחברות אותו לקהילה המקומית. בעזרת פיתוח המגרש סביב הצינור אנחנו מייצרות מקום שיהווה תשתית להתרחשות עירונית ואנושית ספונטנית. המטרה היא לא להכתיב את כל הפעילויות האפשריות מראש ומלמעלה, אלא לתת למקום להתפתח ובאופן טבעי ודינמי ולתת למשתמשים אפשרות לביטוי. מאחר ואנחנו מאמינות ששימוש מהנה במרחב העירוני, גם אם באופן זמני, הינו דרך אפקטיבית ליצירת קהילות, להתמודדות עם סוגיות של בדידות עירונית וחיזוק הקשר בין אנשים ובינם למקום מגוריהם.

co-up שיתוף שטח ציבורי

מידע נוסף ניתן לקבל  בטלפון למנהלת מיזם  CO-UP  ג'יני רייצין 054-586994

אולי יעניין אותך לקרוא:

שתפו את הפוסט

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מיזמים נבחרים

רשתות חברתיות

קטגוריות
נושאי האתר
קטגוריות
גלילה לראש העמוד

הרשמה לניוזלייטר

רוצה להיות מעודכן? 

אנחנו מבטיחים לא לשלוח ספאם.

דילוג לתוכן