מה זה Revenue share?
זה בדיוק כפי שזה נשמע-חלוקת רווחים בין מספר בעלי עניין.
Revenue share אינו המצאה חדשה וחלוקת עלויות ורווחים בין בעלי עניין היתה מאז ומעולם, העולם הטכנולוגי, היום, מאפשר לנו לחבר מסה של אנשים למטרה מסוימת יותר מבעבר.
שיטה זו מתאימה לחברות או יזמים המעוניינים לשלם לעובדים או לבעלי עניין על עבודה עוד לפני שיש רווחים במיזם.
בעולם האינטרנט Revenue share משמש בעיקר בתחום הפרסום, המסחר והמשחקים המקוונים.
REVENUE SHARE בעולם הפרסום
קהל המשתמשים ברשתות החברתיות יוצר פעילות עסקית למפרסמים באמצעות מעורבות בתוכן הפרסומי. המעורבות יכולה להתבטא באמצעות תגובה, שיתוף פוסט, או סימון ב-" like".
הרשתות החברתיות "צובעות" את קהל המשתמשים וכך הן יודעות מהם תחומי העניין שלהם, וכך מה שקורה זה שהרשתות החברתיות "גונבות" את הפרטיות שלנו ולא מתגמלות אותנו, המשתמשים.
לעומת זאת, מיזמי Revenue share שומרות על הפרטיות ומצד שני הן מתגמלות את המשתמשים ומאפשרות לחלוק ברווח בין המשתמשים.
איך הפעילות בפלטפורמות של Revenue share עובדת?
בעולם השיווק באינטרנט השיטה הנפוצה לשיווק נקראת (PPC (Pay Per Click. ככל שחולף הזמן העלויות של ההקלקות עולה וזאת משום שהתחרות בין המפרסמים עולה.
האלגוריתם של הפלטפורמות הגדולות (בעיקר פייסבוק וגוגל) מוריד את עלויות הפרסום לעסקים שיש בהם תנועה. הסיבה שהן מטיבות עם העסקים שיש להם תנועה רבה היא שהיא רוצה לעודד עסקים כאלה, שמושכים קהל רב. כי אם יש קהל רב, סימן שהקהל מתעניין ואוהב את התוכן של אותם עסקים. הפלטפורמות האלו רוצות שקהל המשתמשים בפלטפורמה יצרוך תוכן שמעניין אותו.
היזמים שמעוניינים להפחית עלויות פרסום מחפשים דרכים יצירתיות על מנת להגדיל את התנועה באתר.
בנוסף יזמים שיש להם תנועה חזקה מקודמים להיות בעמודים גבוהים. מיקום במקום גבוה מאפשר ליזם להגדיל במידה ניכרת את הרווחיות.
אז יזמים שיש להם צורך בתנועה אבל מצד שני אין להם כסף לפרסום מאסיבי נמצאים בבעיה. Revenue share פותר את הצורך של המפרסמים לתנועה באתר ומאפשר חלוקת רווחים בין המשתמשים על המעורבות שלהם בתוכן. כאשר חברות שונות מייצרות או מפרסמות מוצר באופן משותף, ניתן להשתמש במערכת חלוקת רווחים כדי להבטיח שכל ישות תקבל פיצוי על מאמציה.