דברו איתנו:
074-7029965

למה כדאי לעלות קמפיין במימון המונים?

אורן הוא סופר צעיר, בעל כשרון יוצא דופן, והשראה של ממש. אבל הדרך להצלחה לא הייתה קלה עבורו.

מה זה אומר בגדול?

שעלינו לא לוותר על החלומות שלנו, ולהילחם למענם. כך עשה אורן. הוא כתב רומן שנערך היטב ופנה לכל המו"לים הישראליים, קטנים כגדולים, רק כדי להידחות שוב ושוב. אבל לאורן היה קהל קטן ומבטיח ואמונה עקשנית בעצמו. הוא הבין שאם לא ייקח את גורלו לידיו, לא רק הוא יפסיד, אלא גם העולם.

שיטת מימון ההמונים או גיוס המונים אפשרה לאורן להגשים את חלומו, להרחיב את הקהל שלו ולמפיצים רבים לחזר על פתחיו..

מהו בעצם מימון המונים?

מדובר ברעיון כלכלי פשוט: אדם שיש לו מוצר/מיזם/יצירה/ עסק וזקוק לסכום כספי כלשהו כדי לממן את הפרויקט שלו מציג אותו לקהל בפלטפורמה אינטרנטית המיועדת לכך. אז הקהל מחליט אם ועד כמה לתמוך בו. ישנו זמן קצוב להשגת הסכום, המאפשר ליזם:

  • להריץ את הפרויקט ללא תלות בצד שלישי, כלומר ללא הצורך בחלוקת הרווחים לאחרים.
  • להשיג קהל מתעניינים שיקבל את המוצר לביתו (כלומר ליצור עם הקהל קשר אישי נדיר).
  • אם הסכום לא נאסף, היזם יזכה לברר מדוע המוצר לא אטרקטיבי – לפני צאתו לשוק.קיימים שני סוגים  עיקריים של גיוס כספים במימון ההמונים :
  • גיוס על בסיס תרומות למטרות שונות בהן למעשה המממן לא מקבל תמורה כל שהיא.
  • גיוס על בסיס תמורה כלשהי. הממן משקיע כספית כנגד קבלת תמורה למימון (כגון; רכישה מוקדמת של המוצר העתידי, מתנה סמלית וכו'). בדרך כלל שווי התמורה יהיה נמוך מהשווי הכספי של ההשקעה, שכן הממן מתייחס להשקעה גם כתרומה חברתית בנוסף על התמורה אותה יקבל.

מימון המונים–עקרונות מוסכמים

היות וישנם אתרי מימון המונים רבים, בארץ ומחוצה לה, ניתן להצביע על מספר מצומצם של עקרונות שמנחים את רוב  האתרים הללו:

  • לקיחת עמלה – אתרים אלה גובים אחוז מסוים מהסכום שגויס.
  • גיוס של סכומים נמוכים מאנשים רבים – עובד יותר מגיוס של סכומים גדולים ממעט אנשים.
  • מתן הזדמנות למשוב – יזמים יזכו לשמוע את דעת הקהל על מוצריהם, ובכך להשתפר ולהצליח.
  • סיוע בשיווק ובפיתוח מוצר – אתרים אחדים מחזקים את ידם של המגייסים ומסייעים להצלחתם.

 

אלו פרויקטים מתאימים למימון המונים ואלו לא?

אמנים/ יוצרים – הזוכים להפיק ולהפיץ מוצר, ספר, אלבום, תערוכה, הופעה ועוד. גיוס המונים בתחומים של עמותות, קולנוע, מוזיקה. השיטה גם מקדמת מטרות חברתיות גבוהות, כמו סיוע לקבוצות נזקקות או עמותות שונות, עזרה לאנשים בגיוס כספים לצרכים רפואיים, גיוס המונים למטרות צדקה ועוד, השתתפות בחילוץ מאסונות ועוד. חברות סטארט-אפ. קמפיינים להתמודדות עם מצבי חירום ואסונות. בעלי עסק. יזמים עצמאיים. . גם קמפיינים פוליטיים מתאפשרים באמצעות מימון ההמונים. העם. מנגד, הוכח כי מימון ההמונים פחות מתאים למוצרים שאינם פיזיים כמו תוכנות, אפליקציות ושירותים. אין לכך סיבה ברורה, פרט אולי להסבר הפסיכולוגי שאנשים אינם אוהבים לשלם עבור מוצר שאיננו פיזי או ממשי. מוצרי מזון, מוצרי תינוקות, תרופות, מוצרי נישה ומוצרי טכנולוגיה כמעט ולא מצליחים כי אלו הם מוצרים שחייבים לעמוד תחת תקנים מחמירים. במקרים אלו, אנשים יעדיפו לרכוש בחנויות שהינן אמינות. מוצרי B2B (מקצועיים לעסקים) לא יצליחו לרוב, היות ומדובר בקהל מצומצם.

מימון המונים

מהם היתרונות של מימון המונים?

היתרון החשוב מכל הוא היכולת לגייס כסף למימון המיזם שלא ניתן היה לקבלו בדרך אחרת. לעיתים, במיזמים ורעיונות מהסוג הזה, לא כדאי לקחת הלוואה מבנק או גוף פיננסי אחר (אם בכלל יסכימו להלוות) מכיוון שהריבית שתילקח עשויה לייקר את הפרויקט, ואם הפרויקט לא יהיה בסופו של מספיק רווחי יהיה קשה להחזיר את ההלוואה.

נוצר קשר ישיר בין היזם לבין המממנים. היות והקהל משתתף באופן פעיל במימון היצירה, ההתייחסות הרגשית אליה משפרת את התפוצה ואת ההצלחה שלה.

כמו כן, היוצרים פחות מנוצלים; אין צד שלישי (חברה, סוכן או משקיעים עסקיים), אשר יכול לבלום את התפוצה, להפריע להצלחה של הפרויקט או לגרוף לכיסו חלק נכבד מהרווחים, אין צורך במתווך מלבד הפלטפורמה עצמה. הכוח להשפיע עובר אל ההמונים.                       

מהם החסרונות?

הכסף לא מובטח – רק אם הפרויקט שלכם הצליח לגייס את מלוא הכסף או שגייסתם יותר מימון ממה שביקשתם, תקבלו כסף. כפי שצוין קודם לכן, אנשים אוהבים לתת כסף עבור מוצרים פיזיים, ולכן כשלא תמיד קיים מוצר פיזי שניתן לקבלו בתמורה למימון והרעיון לפתח מוצר כלשהו הוא עדיין תיאורטי, לא בטוח שהפרויקט יצליח לגייס את הכסף הנדרש. לפעמים, גם כשיש מוצר סופי, הקהל פשוט לא מתחבר אליו. לעיתים רחוקות, קורה שמממנים נסוגים מההצעה שלהם. יש פלטפורמות שנותנות את האפשרות למממנים להתחרט ולמשוך חזרה את הכסף שלהם, כך גדל הסיכוי שלא נקבל את המימון או את מלוא המימון לפרויקט.

גיוס הכסף במימון המונים נעשה בפלטפורמות אינטרנטיות שזו ההתמחות שלהם והן עסק לכל דבר .העמלות שהן גובות יכולות להיות גבוהות, לכן, אם לא תחשבו נכון את גובה הסכום שאתם מבקשים אל מול התשלום לחברת הגיוס, אתם עלולים להישאר עם סכום כסף שלא יספיק לכם.

 

מימון המונים מבוסס הון: (השקעות המונים)

נישה חשובה ובולטת בתחום מימון המונים הינו השקעות המונים, בהשקעות המונים ניתן להשקיע בחברות בחברות פרטיות ( בדרך כלל סטארט-אפים). דרך השקעה דומה, אבל במקום לקבל מוצר או לתת תרומה כאן המשקיע מקבל מניות בחברה.

אולי יעניין אותך גם
ברלין

דירות למכירה בגרמניה

בשנת 2016 דורגה גרמניה במקום השלישי בעולם בעסקאות נדל"ן להשקעה, כאשר חלק מכובד מהנתח היה השקעות נדל"ן שבוצעו בעיר ברלין, ולא בכדי. שהרי גרמניה היא

קרא עוד »
פרנקפורט גרמניה

השקעות נדל"ן בגרמניה

אין ספק כי בשנים האחרונות ההשקעה בכל סוגי הנדל"ן הגרמני פורחת, וככל הנראה הדבר צפוי להיות כך גם בהמשך. השקעות בגרמניה בתחום הנדל"ן, הם הדבר

קרא עוד »

השקעות נדל"ן בחו"ל

יוקר הנדל"ן בישראל שובר שיאים חדשים בכל חודש, לעומתו מציעים הבנקים ריבית מעליבה על הפיקדונות שלכם, שני גורמים אלו הם ללא ספק בין הסיבות העיקריות

קרא עוד »
לסיכום,

גיוס כסף דרך מימון המונים זה דרך 'חברתית' לגייס כסף עבור פרויקט או פיתוח מוצר, בצורה שלא משפיעה על האשראי שלכם בבנק, וללא ריבית או צורך בהחזר הלוואה. ניתן לומר שכולם יכולים להשתמש בפלטפורמות למימון המונים וכמעט בכל תחום. מימון המונים זוהי שיטה שמשמשת להשגת מטרות רבות. כאשר משתמשים בה נכונה, ניתן להגשים חלומות אינסופיים.

עוד באתר wesocial:

שתפו את הפוסט

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מיזמים נבחרים

רשתות חברתיות

קטגוריות
נושאי האתר
קטגוריות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד

הרשמה לניוזלייטר

רוצה להיות מעודכן? 

אנחנו מבטיחים לא לשלוח ספאם.

דילוג לתוכן