אנחנו חיים בעידן דיגיטלי ולכן אך טבעי הוא שיהיו גם נכסים דיגיטליים לצד הנדל"ן ושוק ההון. למעשה, אחרי שבמשך עשור שלם מחירי הנדל"ן עלו ועלו עוד ועוד, בשיעורים חדים, קשה למצוא נכס מניב בשוק זה, ואת התשואות הנמוכות בשוק ההון כולנו מכירים. בהתאם מי שמחפש השקעה חכמה ומשתלמת פונה לדיגיטל – אבל חשוב לדעת שמדובר בנכסים שדורשים טיפוח.
סוגי נכסים דיגיטליים
נכס דיגיטלי מוצלח הוא נכס שמגיעים אליו גולשים רבים. לפעמים עצם הכניסה של גולש או גולשת מספקת את ההכנסה ולפעמים נדרשות פעולות נוספות כגון רכישת מוצר (לאו דווקא כזה שאתם מייצרים – במקרים רבים הנכס הוא בלוג מקצועי שמפנה למוצרים באמזון למשל, ואם שם תתבצע מכירה אתם תקבלו נתח מסוים ממנה).
סוג אחר של נכס דיגיטלי הוא ערוץ יוטיוב פופולרי שכל סרטון בו זוכה לכמות אדירה של צפיות. דוגמה נוספת היא ספר דיגיטלי שנמכר במחיר אטרקטיבי ועוד אופציה היא קורס מקוון.
איך להבטיח מקסימום רווחים מהנכס?
כל נכס זקוק כאמור לטיפוח מתמיד כדי שיניב מקסימום הכנסות. כשמדובר על בלוג או ערוץ יוטיוב הפעולה הראשונה שחובה לבצע היא להעשיר אותו בתכנים בעלי ערך גבוה באופן קבוע, כך שהגולשים יחזרו אל הנכס שוב ושוב. בנוסף הערוץ או האתר יהפכו למקור סמכות ולכן יהיה סיכוי גבוה לביצוע פעולה הרצויה מצד המבקרים.
במקביל, כדאי לשקול את האופציה של קידום אתרים מקצועי. תהליך מסודר שכולל מחקר מילות מפתח, אפיון מדויק של קהל היעד, מחקר מתחרים ותכנון אסטרטגיה עשוי להקפיץ את היקף החשיפה של הבלוג או האתר בעשרות אחוזים – ואיתו גם את מספר המבקרים ואת הרווחים.
דרך פעולה נוספת היא שיווק ברשתות חברתיות. דף פייסבוק פעיל או חשבון אינסטגרם שמושך תשומת לב עשויים לייצר סביבם קהילה תוססת, ומשם הדרך להפניית העוקבים אל האתר או הבלוג קצרה.
על בסיס הפופולריות של הבלוג או האתר (ולמעשה גם ערוץ יוטיוב) ניתן לייצר 3 סוגי הכנסות: מכירת שירותים ומוצרים שלכם, פרסומות (באמצעות גוגל אדסנס) ותוכניות שותפים.
מהו שיווק שותפים ואיך למצות את הפוטנציאל שלו?
המהות של תוכנית שיווק שותפים היא פרסום המלצות על מוצרים מסוימים ובתמורה קבלת אחוז מהמכירות של אותם מוצרים. לכל המלצה מתלווה לינק למקום שבו ניתן לרכוש את המוצר – למשל באמזון, באיביי וגם במקומות נוספים. ישנן גם רשתות שיווק שותפים כמו קליקבנק וסקינדו שאפשר להצטרף אליהן. ניתן להוסיף להמלצה גם מבצע ייחודי לאורחי האתר או הבלוג שמהווה את הנכס הדיגיטלי שלכם, וכך להניע עוד גולשים לקנייה.
חשוב להדגיש: על-מנת להצליח קודם כל הנכס הדיגיטלי חייב להיתפש כמקור סמכות. בנוסף חשוב להמליץ על המוצרים ה"נכונים" – אלה שאכן יעניינו את המבקרים בנכס ויסבו להם תועלת.